متاسفانه ،
این هم یکی دیگر از گفته های شبکه منفی از زبان استاد که ،
قرآن را دارای تناقض می داند !
تئوری غلط " لازمان و لامکان " بودن آخرت با آیات قرآن تطبیق نداشته
و ایشان بجای تغییر تئوری غلط خود ، قرآن را زیر سوال می برد.
در ادامه می گوید : پیامبر نمی دانسته که چی می نویسد !
توضیحاتی رو در ادامه مطلب ببینید :
همونطور که قبلا اشاره کرده بودم در قرآن کریم ، نحوه اشاره آیات
نشان دهنده "زمان" و پی در پی انجام شدن مراحل حسابرسی و کیفر دهی و همینطور " جاودانگی " برخی در جهنم یا بهشت است.
همچنین بیان کننده "مکان" و حرکت انسان ها از جایی به جایی و یا " اقامت جاودانه " در هریک از مکان های بهشت و جهنم است . بطور مثال :
با استفاده از آیات قرآن مجید، روز قیامت را در سه مرحله کلی می توان ترسیم کرد:
- مرحله اول: برانگیخته شدن همگانی:
«و نفخ فی الصور فجمعناهم جمعا؛ در صور دمیده می شود و ما همه آنها را گرد می آوریم» (کهف، آیه 99)
- مرحله دوم: حرکت به سوی ایستگاه
های حسابرسی و سؤال:
«و جاءت کل نفس معها سائق و شهید؛ هر انسانی وارد محشر می گردد در حالی که همراه او حرکت دهنده و گواهی دهنده ای است» (ق، آیه 21(
- مرحله سوم: حرکت به سوی جایگاه
کیفر و پاداش:
«و سیق الذین کفروا الی جهنم زمرا؛ و کسانی که کافر شدند؛ گروه گروه به سوی جهنم رانده می شوند» (زمر، آیه 71)
و درباره پرهیزکاران و مؤمنان وارسته می
خوانیم:
«و سیق الذین اتقوا ربهم الی الجنه زمرا؛ و کسانی که تقوای الهی پیشه کردند، گروه گروه به سوی بهشت برده می شوند» (زمر، آیه 73 (
در ادامه مطالعه بخشی از آیات سوره مریم ارزشمند می باشد :
قسمتی از ترجمه سوره مریم
و در این کتاب (آسمانى) از اسماعیل )نیز) یاد کن، که او در وعدههایش صادق، و رسول و پیامبرى (بزرگ) بود! (54)
او همواره خانوادهاش را به نماز و زکات فرمان مىداد; و همواره مورد رضایت پروردگارش بود. (55)
و در این کتاب، از ادریس (نیز) یاد کن، او بسیار راستگو و پیامبر (بزرگى) بود. (56)
و ما او را به مقام والایى رساندیم. (57)
آنها پیامبرانى بودند که خداوند مشمول نعمتشان قرار داده بود، از فرزندان آدم، و از کسانى که با نوح بر کشتى سوار کردیم، و از دودمان ابراهیم و یعقوب، و از کسانى که هدایت کردیم و برگزیدیم. آنها کسانى بودند که وقتى آیات خداوند رحمان بر آنان خوانده مىشد به خاک مىافتادند، در حالى که سجده مىکردند و گریان بودند. (58)
اما پس از آنان، فرزندان ناشایستهاى روى کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروى نمودند; و بزودى (مجازات) گمراهى خود را خواهند دید! (59)
مگر آنان که توبه کنند، و ایمان بیاورند، و کار شایسته انجام دهند; چنین کسانى داخل بهشت مىشوند، و کمترین ستمى به آنان نخواهد شد. (60)
وارد باغهایى جاودانى مىشوند که خداوند رحمان بندگانش را به آن وعده داده است; هر چند آن را ندیدهاند; مسلما وعده خدا تحقق یافتنى است! (61)
در آن جا هرگز گفتار لغو و بیهودهاى نمىشنوند; و جز سلام در آن جا سخنى نیست; و هر صبح و شام، روزى آنان در بهشت مقرر است. (62)
این همان بهشتى است که به بندگان پرهیزگار خود، به ارث مىدهیم. (63)
)پس از تاخیر وحى، جبرئیل به پیامبر عرض کرد:) ما جز بفرمان پروردگار تو، نازل نمىشویم; آنچه پیش روى ما، و پشت سر ما، و آنچه میان این دو مىباشد، همه از آن اوست; و پروردگارت هرگز فراموشکار نبوده (و نیست)! (64)
همان پروردگار آسمانها و زمین، و آنچه میان آن دو قرار دارد! او را پرستش کن; و در راه عبادتش شکیبا باش! آیا مثل و مانندى براى او مىیابى؟! (65)
انسان مىگوید: «آیا پس از مردن، زنده (از قبر) بیرون خواهم آمد؟!» (66)
آیا انسان به خاطر نمىآورد که ما پیش از این او را آفریدیم در حالى که چیزى نبود؟! (67)
سوگند به پروردگارت که همه آنها را همراه با شیاطین در قیامت جمع مىکنیم; سپس همه را -در حالى که به زانو درآمدهاند- گرداگرد جهنم حاضر مىسازیم. (68)
سپس از هر گروه و جمعیتى، کسانى را که در برابر خداوند رحمان از همه سرکش تر بودهاند، جدا مىکنیم. (69)
بعد از آن، ما بخوبى از کسانى که براى سوختن در آتش سزاوارترند، آگاهتریم! (70)
و همه شما (بدون استثنا) وارد جهنم مىشوید; این امرى است حتمى و قطعى بر پروردگارت! (71)
سپس آنها را که تقوا پیشه کردند از آن رهایى مىبخشیم; و ظالمان را -در حالى که (از ضعف و ذلت) به زانو درآمدهاند- در آن رها مىسازیم. (72)
و هنگامى که آیات روشن ما بر آنان خوانده مىشود، کافران به مؤمنان مىگویند: «کدام یک از دو گروه ( ما و شما) جایگاهش بهتر، و جلسات انس و مشورتش زیباتر، و بخشش او بیشتر است؟ !» (73)
چه بسیار اقوامى را پیش از آنان نابود کردیم که هم مال و ثروتشان از آنها بهتر بود، و هم ظاهرشان آراستهتر! (74)
بگو: «کسى که در گمراهى است، باید خداوند به او مهلت دهد تا زمانى که وعده الهى را با چشم خود ببینند: یا عذاب (این دنیا)، یا (عذاب) قیامت! (آن روز) خواهند دانست چه کسى جایش بدتر، و لشکرش ناتوانتر است!» (75)