مدعیان دروغین ظهور

بررسی اندیشه های عرفان شیطانی کیهانی ( حلقه )

مدعیان دروغین ظهور

بررسی اندیشه های عرفان شیطانی کیهانی ( حلقه )

طاهری : کشتی نوح از نظر علمی نمی تواند اتفاق افتاده باشد !؟

همراهان گرامی

این هم یکی دیگر از گفته های طاهری در مورد آیات قرآن است .

وی در جلسه نهم کمیته عرفان می گوید :

"... کشتی نوح  از نظر علمی نمی تواند اتفاق افتاده باشد   ،

نمی توان از نظر علمی همه انواع حیوانات را دریک کشتی جمع کرد . "

.....

توضیحاتی رو  در ادامه ببینید :

همراهان گرامی

این هم یکی دیگر از گفته های طاهری در مورد آیات قرآن است .

وی در جلسه نهم کمیته عرفان می گوید :

" کشتی نوح  از نظر علمی نمی تواند اتفاق افتاده باشد   ،

نمی توان از نظر علمی همه انواع حیوانات را دریک کشتی جمع کرد . "

....

متاسفانه دریافت های شیطانی ایشان ، صراحتا قرآن را زیر سوال می برد

و آیات الهی را تا حد داستان و گفته هایی سمبلیک ( بخوانید اسطوره )

پایین می آورد ...

هر چند همه می دانیم که امت نوح از اولین نسل های بشر در روی زمین بوده و طبعا تنوع و زیستی و جانوری نیز به اندازه زمان ما نبوده ولی طاهری نادانی علمی انسان را دلیلی برای رد کردن آیات الهی می داند و

می گوید :

"الان داریم هی داد می زنیم که بابا  ! طوفان نوح دارد می آید  .

توجه کنید   کشتی مفهوم معرفتی دارد ، طوفان مفهوم معرفتی دارد ،

در هر عصری در اثر حرکت ما می شود طوفانی  بپا شود .

بحث طوفان نوح یک بحث علمی دارد اگر در تنوع انواع برویم

می بینیم نمی شود با چند جفت حیوان که بروند داخل کشتی

مسئله این  همه انواع  حیوانات را توضیح داد !

اما مهم  نیست که اتفاق افتاده یا نه می خواهد بگوید

بشر از قوانین تخلف بکند طوفان درراه است .

کشتی هم سمبل آنهایی است که تبعیت از قانون کرده اند !

ظلم نسبت به هستی را بیان می کند .

در بحث گازهای گلخانه ای  ظلمی است که به هستی می کنیم

او هم یخ  هایی را که در قطبین  در طول میلیون ها سال جمع کرده  آب  می کند

و همه جا می رود زیر آب !

شعور حاکم بر کره زمین وارد عمل می شود وکلک مارا می کند !

تجربه نوح  تجربه خاص   است .

قوم های عاد وثمود و...مورد مجازات قرارگرفتند

هرکدام ازاین شکل ها باهم فرق می کند

تجربه نوح  گفته است احترام شعور زمین را نگه دار !

می خواهد بگوید اگر تخلف بکنید زمین وزمان علیه شما وارد میدان می شوند !

بخشی از غضب الهی را بیان می کند . "

....

 

در اینجا چند سوال پیش می آید :

 

آیا علت ایجاد طوفان نوح رعایت نکردن حقوق کره زمین بوده ؟

 

آیا نوح از جانب خداوند پیامبری صرفا جهت ابلاغ امور محیط زیست بود ؟

 

اگر ماجرای نوح سمبلیک و داستانی بوده پس ماجرای دیگر انبیاء هم داستان

و سمبلیک بوده ؟

 

آیا دریافت های شیطانی طاهری بدنبال نفی نبوت و کتاب الهی نیست ؟

 

در آخر خوب است ، اشاره ای به آیات 25 تا 35 سوره هود داشته باشیم :

 

 

ما نوح را نیز به این پیام فرستاده بودیم که اى مردم ، من براى شما بیم رسانى روشنم (25)


تهدیدتان مى کنم - که زنهار! جز اللّه را بندگى نکنید، که بر شما از عذاب روزى دردناک          مى ترسم (26)

 

بزرگان کفار قومش (در پاسخ ) گفتند ما تو را جز بشرى مثل خود نمى بینیم و ما نمى بینیم که تو را پیروى کرده باشند، مگر افراد اراذل و فرومایه اى از ما که راءیى نپخته دارند، و اصلا ما هیچ برترى در شما نسبت به خود نمى بینیم ، بلکه بر عکس ، شما مسلمانان را مردمى دروغگو مى پنداریم  (27)


-
نوح در پاسخ آنان - گفت : اى قوم شما که مى گویید من بشرى چون شمایم و فرستاده خدا نیستم ، به من خبر دهید اگر فرضا از ناحیه پروردگارم معجزه اى دال بر رسالتم داشته باشم ، و او از ناحیه خودش رحمتى به من داده باشد که بر شما مخفى مانده ، آیا من مى توانم شما را به پذیرش آن مجبور سازم ، هر چند که از آن کراهت داشته باشید؟  (28)


و اى مردم ! من در برابر نبوت از شما مالى درخواست ندارم ، چون پاداش من جز به عهده خدا نیست ، و من هرگز افرادى را که ایمان آورده اند - و شما آنان را اراذل مى خوانید، به خاطر شما- از خود طرد نمى کنم ، چون آنان پروردگار خود را دیدار مى کنند - حسابشان با خدا است نه با من - ولى شما را قوم جاهلى مى بینم (که گمان کرده اید شرافت در توانگرى است و فقرا اراذلند)  (29)


و اى مردم ! اگر فرضا آنان را طرد کنم چه کسى از عذاب خدا، یاریم مى کند، چرا متذکر نمى شوید؟ (30)


و اما اینکه گفتید: من اصلا هیچ برترى از شما ندارم ، من آن برترى که در نظر شما است ندارم چون - نمى گویم خزینه هاى زمین و دفینه هایش مال من است - از سوى دیگر از نظر معنویت هم برترى ندارم - و نمى گویم غیب مى دانم ، و نیز نمى گویم من فرشته ام ، و درباره آنهایى که در چشم شما خوار مى نمایند - و خدا بهتر داند که در ضمائر ایشان چیست ، - نمى گویم هرگز خدا خیرى به ایشان نخواهد داد، چون اگر چنین ادعائى بکنم ، از ستمکاران خواهم بود (31)

 
گفتند اى نوح ! - عمرى است که - با ما بگو مگو مى کنى ، و این بگو مگو را از حد گذراندى ، - کار را یکسره کن - اگر راست مى گوئى آن عذابى را که همواره به ما وعده مى دادى بیاور(32)


نوح گفت : تنها خدا است که اگر بخواهد آن را بر سرتان مى آورد، و - اگر خواست بیاورد - شما نمى توانید از آمدنش جلوگیرى کنید(33)

همچنانکه اگر او بخواهد گمراهتان کند، نصیحت یک عمر من به شما هر چه هم بخواهم نصیحت کنم سودى به حالتان نخواهد داشت ، پروردگار شما اوست ، و به سوى او باز مى گردید(34)


نه ، مساءله این نیست که تو و پیروانت مال دنیا ندارید، - و یا چنین و چنان نیستید - بلکه علت و بهانه واقعى آنها این است که مى گویند: دعوت تو، از خدا نیست ، و به خدا افترا بسته اى ، بگو اگر افترایش بسته باشم جرمش به عهده من است ، ولى من عهده دار جرمهایى که شما مى کنید نیستم (35)

 

 

.....

 

حالا قضاوت کنید ، دعوای نوح و مخالفانش بر سر عبادت و بندگی خداوند بود یا محیط زیست !

 

آیا این گفته های طاهری ، گفته هایی شیطانی برای از بین بردن آثار آیات الهی نیست ؟

 

آیا این عرفان شیطانی نیست ؟